اخبار

بازتاب خبری آیین رونمایی انجمن صنعت ورزش استان خراسان رضوی در سومین همایش ملی برند در ورزش در سایت اتاق بازرگانی

سومین همایش ملی برند در ورزش، امروز، پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه 1402 در محل سالن همایش‌های اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی برگزار شد.

طی این همایش از انجمن صنعت ورزش خراسان رضوی به عنوان اولین انجمن صنعت ورزش در ایران، رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، «سید مرتضی عظیم زاده»، عضو هیئت علمی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد در بخشی از این همایش اظهار کرد: برند یکی از مهم‌ترین دارایی‌های یک فرد و یک شرکت است. باید این واژه را به معنای واقعی درک کرده و از آن بهره ببریم. آنچه توسط برند شکل می‌گیرد، ماندگار خواهد بود. امیدواریم این همایش فتح بابی برای شروع یا حرکت مداوم و قدرتمند در مسیر برندسازی در حوزه صنعت ورزش باشد.

وی افزود: انجمن صنعت ورزش متعلق به خانواده ورزش استان خراسان رضوی است. برای اولین بار بین تمام اتاق‌های بازرگانی کشور، انجمن صنعت ورزش در استان خراسان رضوی ثبت و جزو تشکل‌های رسمی اتاق بازرگانی مشهد قرار گرفت.

دبیر همایش ملی برند در ورزش تصریح کرد: انجمن صنعت ورزش در کنار تشکل‌های دیگر اتاق بازرگانی قد علم کرده است. ما در استان خراسان رضوی به عنوان یک راهبر در تمام کشور این انجمن را پیش برده و تلاش می‌کنیم به هدف خود یعنی رشد و توسعه صنعت ورزش استان دست پیدا کنیم.

ضرورت حرکت به سمت افزایش درآمدزایی در عرصه ورزش
«علی اکبر هاشمی جواهری»، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی نیز در ادامه این همایش اظهار کرد: باید علم را به عمل نزدیک کنیم؛ اخذ مدارک تحصیلی در بین ورزشکاران و فعالان این عرصه فزونی یافته؛ اما آنچه امروز حائز اهمیت است، پیاده سازی علم در ورزش کار شود. یکی دیگر از مسائلی که باید روی آن تمرکز کرد، بحث برندسازی در حوزه صنعت ورزش است.

وی با بیان اینکه امیدواریم علم بتواند در عرصه ورزش نفوذ کند، تصریح کرد: اگر ورزش را به جایگاه خود برسانیم، به جای اینکه ورزش به دنبال یافتن اسپانسر از حوزه صنعت باشد، صنعت برای دیده شدن به ورزش نیاز خواهد داشت. در دنیا بسیاری از برند‌ها برای معرفی خود از تیم های ورزشی و اسپانسر شدن برای آنان استفاده می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به فعالیت شرکت‌های فرش‌آرای مشهد و نیان الکترونیک در حمایت از تیم‌های ورزشی استان، تصریح کرد: اگر بتوانیم ورزش را به درستی در مسیر خود حمایت کنیم، در جذب اسپانسر‌ها مشکلی نخواهیم داشت و فعالیت آن‌ها موقتی نخواهد بود. تاکنون بسیاری از تیم‌های ورزشی استان به صورت موقت در مسابقات حضور داشته‌اند؛ یعنی نتوانسته‌ایم در ورزش، توقعی که این اسپانسر‌ها دارند را پاسخ دهیم.

هاشمی جواهری عنوان کرد: باید از ورزش درآمدزایی شود تا در آن سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد. برخی صنایع بر حسب وظیفه اجتماعی خود در ورزش هزینه می‌کنند، اما این کافی نیست و باید به سوی سرمایه‌گذاری در ورزش و سود‌دهی آن رفت. زمینه‌ها و فضا‌ها هنوز آمادگی این کار را ندارد و پیام این همایش باید این باشد که ما می‌توانیم برای هر فرد و هر بنگاه اقتصادی از طریق ورزش برند‌سازی کنیم.

ارائه خدمات بهتر با ورود دانشگاه به حوزه صنعت ورزش
«محمد کشتی‌دار»، معاون آموزشی دانشکده علوم ورزشی دانشگاه فردوسی مشهد در بخش دیگری از این همایش اظهار کرد: ویژگی این همایش، نزدیک کردن حوزه صنعت به ورزش است. ذیل این همایش کمیسیونی به نام کمیسیون انتخاب برند‌های برتر تشکیل شد که هدف آن معرفی باکیفیت‌ترین خدمات ورزشی به جامعه ورزش استان است.

وی افزود: تلاش ما این است که حوزه صنعت و دانشگاه را به یکدیگر نزدیک کنیم و بر همین اساس، هر درخواستی از حوزه صنعت وجود داشته باشد، دانشجویان مرتبط با آن رشته را معرفی می‌کنیم.

عباس‌زاده، نماینده شرکت نیان الکترونیک نیز در بخش دیگری از این همایش در خصوص حمایت ارگان‌های استان از تیم والیبال نیان الکترونیک اظهار کرد: با تمام ارگان‌ها مذاکره کردیم اما دغدغه آن‌ها ورزش همگانی بود و نسبت به ورزش قهرمانی دغدغه‌ای وجود نداشت. ورزش قهرمانی استان حداقل‌های مربوط به خودش را نیز ندارد. مشهد برای بقا در لیگ برتر والیبال در سال جاری هنوز سالن مورد تاییدی در اختیار ندارد. ارگان‌ها در عمل هیچ حمایتی از ورزش قهرمانی نمی‌کنند.

لازم به ذکر است در بخشی از این همایش از انجمن صنعت ورزش استان رونمایی شد و برند‌های حامی ورزش استان تجلیل گردیدند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

این خبر در سایت اتاق بازرگانی قابل مشاهده است.

روابط عمومی انجمن صنعت ورزش استان خراسان رضوی

بازگشت به لیست

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *