اخبار, عکس

سخنرانی دکتر هاشمی جواهری در سومین همایش ملی برند در ورزش

ضرورت حرکت به سمت افزایش درآمدزایی در عرصه ورزش

«علی اکبر هاشمی جواهری»، مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی در این همایش اظهار کرد: باید علم را به عمل نزدیک کنیم؛ اخذ مدارک تحصیلی در بین ورزشکاران و فعالان این عرصه فزونی یافته؛ اما آنچه امروز حائز اهمیت است، پیاده سازی علم در ورزش کار شود.

یکی دیگر از مسائلی که باید روی آن تمرکز کرد، بحث برندسازی در حوزه صنعت ورزش است. وی با بیان اینکه امیدواریم علم بتواند در عرصه ورزش نفوذ کند، تصریح کرد: اگر ورزش را به جایگاه خود برسانیم، به جای اینکه ورزش به دنبال یافتن اسپانسر از حوزه صنعت باشد، صنعت برای دیده شدن به ورزش نیاز خواهد داشت. در دنیا بسیاری از برند‌ها برای معرفی خود از تیم های ورزشی و اسپانسر شدن برای آنان استفاده می‌کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی با اشاره به فعالیت شرکت‌های فرش‌آرای مشهد و نیان الکترونیک در حمایت از تیم‌های ورزشی استان، تصریح کرد: اگر بتوانیم ورزش را به درستی در مسیر خود حمایت کنیم، در جذب اسپانسر‌ها مشکلی نخواهیم داشت و فعالیت آن‌ها موقتی نخواهد بود. تاکنون بسیاری از تیم‌های ورزشی استان به صورت موقت در مسابقات حضور داشته‌اند؛ یعنی نتوانسته‌ایم در ورزش، توقعی که این اسپانسر‌ها دارند را پاسخ دهیم.
دکتر هاشمی جواهری عنوان کرد: باید از ورزش درآمدزایی شود تا در آن سرمایه‌گذاری اتفاق بیفتد. برخی صنایع بر حسب وظیفه اجتماعی خود در ورزش هزینه می‌کنند، و باید به سوی سرمایه‌گذاری در ورزش و سود‌دهی آن رفت. اما این کافی نیست و فضا‌ها هنوز آمادگی این کار را ندارد و پیام این همایش باید این باشد که ما می‌توانیم برای هر فرد و هر بنگاه اقتصادی از طریق ورزش برند‌سازی کنیم.

 

روابط عمومی انجمن صنعت ورزش استان خراسان رضوی

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *