وبلاگ

پدیده ای به نام ورزش

پدیده ای به نام ورزش

ورزش به عنوان یکی از مقوله های مهم و تاثیرگذار در سطوح فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، فناوری و اقتصادی نقش قابل توجهی را ایفا می نماید. و همچنین به عنوان پدیده ای بین رشته ای در بسیاری از صنایع دیگر ورود نموده و صنعت ورزش را به وجود آورده است.

در صنایعی از قبیل نساجی (تولید پوشاک و البسه ورزشی). پتروشیمی (تولید البسته و تجهیزات ورزشی). چاپ (تولید کتب و مستندات ورزشی). غذا (غذاهای رژیمی و ورزشی). خودرو (موتور و ماشین های مسابقه ای). دارو و بهداشت (پزشکی ورزشی و مکملهای ورزشی). صنایع فلزی (تجهیزات ورزشی). آموزش (دانشکده ها و گروههای آموزشی ورزشی) و دهها نمونه دیگر. این نوع ارتباط با سایر صنایع توانسته است ورزش را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین صنایع در اکثر کشورها (امریکا؛ کانادا؛ برخی از کشورهای اروپایی؛ حتی برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس) معرفی نماید.

این بدان معناست که این صنعت نیاز به مدیریت کردن به صورت حرفه ای دارد. زیرا هرکجا ورزشی در حال انجام باشد افراد بی‌شماری هستند که به سازمان‌دهی، مدیریت، خدمت رسانی، پخش رادیویی و تلویزیونی، اجرای مراسم، ساخت، تسهیل، ترویج، تأمین مالی و تولید آن مشغول‌اند.

 

پدیده ای به نام ورزش که به صنعت تبدیل شده است-

چگونگی تبدیل پدیده ورزش به صنعت

پدیده ورزش به واسطه ارتباط چند جانبه ای که با سایر صنایع دارد. توانسته است خود را در ارتباط با بسیاری از صنایع به تائید برساند. این درحالی است که این پدیده اکنون خود به عنوان یک جایگاه ارزشمند در بین صنایع معرفی شده است. تا جایی که  اکنون خود را به عنوان یک صنعت معرفی می نماید.  بنابراین در حال حاضر ما با صنعتی به نام ورزش مواجه هستیم؛ صنعتی که بر اساس امارها گردش مالی ای بین 500 تا 700 میلیارد دلار در سال دارد. این گردش مالی نشان از حجم زیادی از فعالیتهای تولیدی و خدماتی در این صنعت است.  فعالیتهایی که به تنهایی و یا در ارتباط با سایر صنایع از جایگاه خوبی برخوردار هستند و در توسعه فعالیتهای بدنی، نشاط و سلامت جامعه نقش آفرینی می کنند.

بنابراین جا دارد که در اینده نزدیک تعریفی از صنعت و صنعت ورزش ارائه دهیم و جوانب این صنعت را بیشتر باز نماییم. تا شما خوانندگان حرفه ای این صنعت که خودتان به عنوان یکی از اجزای این صنعت هستید بیشتر و بهتر با این صنعت آشنا شوید. چرا که اعتقاد داریم اشنایی و اگاهی اعضا و بازیگران این صنعت به توسعه ان بسیار کمک می کند.گاهی اوقات باید این را بپذیریم که چون ما از جایگاه خود به عنوان تاثیر پذیر و تاثیرگذار در این صنعت آگاهی درستی نداریم،  نمی توانیم انگونه که شایسته است در این صنعت ایفای نقش نموده و ان را به سایرین معرفی نماییم.

نکته اخر اینکه هر چه قدر بتوانیم این صنعت را به جامعه و دیگر صنایع معرفی کنیم. جایگاه ان را بهتر استحکام می بخشیم و این امر منجر به رشد این صنعت خواهد شد. رشد این صنعت به معنی رشد ما و رشد ما هم رشد خانواده ما در این صنعت خواهد بود.

پس باید در کنار هم به مثابه یک خانواده در رشد خانواده صنعت ورزش تلاش کنیم.

پدیده ای به نام ورزش که به صنعت تبدیل شده است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *